Treceți la conținutul principal

Povestea pielii epilate

Frumusetea este un dar natural, dar si parul, insa cel din urma a ajuns izgonit ca Adam si Eva din Eden din anumite parti ale corpului, din motive estetice sau de protectie impotriva factorilor externi. Acolo unde devine o povara intervine epilarea prin toate metodele cunoscute publicului larg.
 
Voi ati citit despre jurnalista Emer O'Toole de 28 de ani care a aparut la o emisiune imbracata intr-o rochie neagra si decoltata, dar cu par la subsoara si pe picioare pentru ca a decis sa lupte impotriva notiunii ca ”femeile trebuie sa nu aiba pic de par pe corp pentru a se simti bine si pentru a fi atractiva”? Emer nu este singura femeie din lume care a renuntat la epilat, aseara am dat peste o fata cu mult bun gust vestimentar dar cu parul in toata splendoarea lui. Totusi in societatea moderna parul nedorit ramane un subiect taboo.
 
”Sunt curat la trup curat la suflet
 Vreau sa-i înteleg si sa iubesc
 Nu conteaza cât de lung am parul
 Important e cât de mult gândesc. ”   Pasarea Colibri - Vinovatii fara vina
 
Si totusi nu pot trece peste bariera asta psihologica ”cat de lung am parul” incat sa umblu libera si lipsita de inhibitii. Da, ies din casa chiar daca mi-a crescut putin parul pe brate si apar ici colo fire pe picioare, se stie ca uneori mai raman fire si daca nu le vedem sa le nimicim cu penseta ori asteptand sa aiba o lungime minima pentru smulgerea cu ceara. In rest cand nu pot sa ma fac port maneci lungi, fuste si pantaloni lungi.
 
Dincolo de sentimentul de piele catifelata si ca esti ca ”scoasa din cutie” in ziua cu pricina sentimentele astea sunt inclestate de durere si de usturimea pe care as putea-o localiza prin miile de pori defrisati cu ochii inchisi. Numar, imi tin respiratia, paharul cu apa langa mine si multe pauze in care trebuie sa ma ridic sa-mi intind coloana. Si din acest punct de vedere e un calvar, nu conteaza daca stau aplecata sau imi ridic picioarele pe sus, faptul ca stau adunata ceva timp intepenesc in acea pozitie, tijele de la coloana oferindu-mi o mobilitate limitata.
 
 
Pe scurt:
 
Pasul 1. Inainte de a ma epila, astept ca parul sa atinga o lungime suficient de mare pentru a fi prins.
Pasul 2. Pregatesc pielea, printr-un gomaj seara pentru eliminarea celulelor moarte si contra firelor crescute sub piele.
Pasul 3. Intind pielea putin in timp ce epilatorul il tin perpendicular in actiune. Epilarea se face in sensul invers al cresterii firelor de par.
Pasul 4. Dupa epilare, aplic pe piele un produs anti inflamator, crema de galbenele sau ulei de corp cu lavanda care reduc senzatia de durere si usturime.. Apoi un produs ce contine zinc oxide cum sunt cele pentru eriterm fesier pentru bebelusi: Sudocrem, Bubchen la 10 de minute. A doua zi repet aplicarea produselor cam 4-5 zile, cum spunea Pasagera

 Uneori sar peste cel inflamator caci a doua zi pielea se prezinta ok, doar senzatia ”ca de batuta” ramane mai ales in zonele sensibile.
 
Aseara m-am mai jumulit nitel  si dupa ce m-am sters cu o discheta imbibata cu apa micelara(a fost prima oara).. nu stiu de ce m-a usturat si mai tare.
 
Dupa fiecare epilare curat capetele epilatorului cu periuta atasata si dezinfectez inainte de folosire. Aparatul asta il am de foarte multi ani, trecusera cativa pana sa inteleg ca acel cap se desface si se mai ascund firisoare pe acolo care necesita eliminate.
 
-niciodata nu stii cui poate folosi informatia-
 
 
Simte-te bine in pielea ta!
 
Pupici

Comentarii

  1. vechea problema,epilatul...cel cu ceara mi se pare mai usor :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact acelasi tip de epilator il am si eu, de ani de zile si sunt foarte incantata de el.
    Il folosesc pt picioare si axilar iar inghinal ma epilez la un salon cu acea ceara din zahar- dupa modelul arabesc. Nu ma irit si nu imi cresc fire sub piele
    Dar doar al naibii.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit ca doare mai tare ca la ceara, e f bine ca nu ai probleme cu foliculita.

      Ștergere
  3. A, deci se poate desface capul epilatorului.. am notat! :D Eu oricum folosesc mai mult ceara (cand merg in RO de obicei ma aprovizionez cu cea re-folosibila, desi nu ma mai incanta tot procesul, aici folosesc benzi). Nu am nimic cu cele care prefera sa nu se epileze, eu personal prefer sa-mi las doar parul din cap sa creasca.. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit si ceara re-folosibila insa cica sunt sanse sa dezvolti infectii, aka foliculita, dar m-am pricopsit cu multe fire sunt piele si am renuntat, aplicarea era si ea un chin pentru spate si pentru sot ca imi smulgea el si se crucea de ce pot scoate pe gura..

      Ștergere
  4. Sunt si eu in asentimentul Michaelei si prefer tot parul din cap lung si cat mai des, in rest nu, nu, nu!!! :P
    Cam la fel procedez si eu, anul trecut insa mi-am cumparat un epilator din noua generatie si se pare ca procedura e mai scurta si mai putin dureroasa. Firele sunt indepartate si la o lungime foarte mica, e mai ok decat cel pe care il aveam eu de cativa ani.
    Si sar peste pasul cu crema de galbenele, doar cea pentru eritem o aplic, de doua ori, dupa procedura si a doua zi... :)

    Ce mi-a placut postarea asta :P

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ala cu 42 de pensete? nu stiu ce sa fac, sa strang bani pt o chestie din aia pentru epilat acasa ”definitiva” sau pe asta cu pensete dublu la numar.

      Ma bucur foarte mult ca ti-a placut postarea mea.
      Pupici, Simo!

      Ștergere
  5. Mi se pare foarte interesanta postarea pentru ca noi toate avem rutine atat de diferite!!! Spre exemplu eu nu aplic nimic dupa ce ma epilez :| pentru ca nu simt nevoie dar acum m-ai pus pe ganduri...poate pielea chiar are nevoie de ceva hidratare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu ai probleme cu foliculita nu cred ca e nevoie de atatea produse dar o hidratare tot trebuie fie ea aplicata la cateva ore dupa procedeu.

      Ștergere
  6. In urma cu vreo 4-5 ani, am cunoscut o d-soara de vreo 17-18 ani cu o adevarata padure ecuatoriala pe picioare, care afirma sus si tare ca nu se va epila niciodata.
    Mergand pe principiul ca baba la frumusete sufera, prefer sa inlatur parul nedorit, chiar daca procesul e dureros.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bunica mea imi mai spune uneori sa nu ma mai chinui ca e lasat de la Dumnezeu, daca unele fete au puf, e blond si mai pot amana.. eu nu pot sa ridic bratul si sa-mi afisez axila chiar daca nu e stufoasa sau in costum de baie cu picioarele nefacute cel putin in partea inferioara.

      Ștergere
  7. Dearest Mihaela, many thanks for this exact descripion and the interesting introduction! Fortunately I don´t have much hairs on my arms and my legs, so only shaving is okay for me!

    Wish you a wonderful weekend with lots of love <3

    xx from Bavaria, Rena

    www.dressedwithsoul.blogspot.de

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for your wonderful feedback my dear Rena, like always you made my day!
      Just shaving, oh lucky you!!
      kisses

      Ștergere
  8. great post, thanks for sharing with us.

    xo
    Sam
    http://fabulouspetite.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc <3 Eu nu suport epilatorul , nu stiu ce sa fac sa nu ma mai doara . O sa incerc si varianta ta , poate imi iese si mie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De am reusi cu puterea mintii sa stopam cresterea parului in locurile nedorite ar fi excelent, pana atunci ”sufera baba la frumusete”. Poate vei gasi o modalitate potrivita si mai suportabila.
      Cu placere :)

      Ștergere
  10. Eu doar de ceva timp am inceput sa folosesc apa termala imediat dupa epilat pentru calmarea bubitele care ies imediat dupa. Din fericire nu am probleme mari si dupa cateva ore totul revine la normal:) E bine de stiu oricum ce trebuie sa fac daca situatia se schimba:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca gasesti articolul util. Cand ma fac pe la amiaza am observat ca punctuletele rosii dispar insa pielea tot ramane putin traumatizata cel putin o zi. Nu pot sa ma duc la un masaj din ala care te framanta si sa support, m-ar durea ingrozitor.

      Faza asta cu ”senzatie de piele batuta” o am doar cand ma fac cu pilozitate mai pe tot piciorul, nu retusurile pe care le fac la 3-4 zile pentru a-mi mentine piciorul complet epilat.

      Ștergere
  11. Thanks for your great comment on my last post! Happy Friday!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cam asa procedez si eu si exact la fel stau cu dintii inclestati si cu gandul ca intr-o clipa o sa fiu "ca noua". ;))
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  13. De fiecare data cand ma epilez ma gandesc " Oare cine naiba a inventat epilatorul si ceara si toate metodele astea dureroase ???" Dar strang din dinti si merg mai departe, pe acelasi principiu.
    Si mie imi place sa imi exfoliez pielea inainte de epilare; dupa procedeul dureros folosesc balsamul dupa epilare de la Elmiplant, care imi calmeaza foarte bine pielea. Dupa cateva ore aplic crema de corp pentru mai multa hidratare. Acum am descoperit crema de galbenele pentru corp de la Farmec Natural si mi se pare ca face minuni.
    In rest, am noroc. Desi am pielea sensibila, roseata dispare peste noapte ( de obicei ma epilez seara, tocmai din acest motiv) iar dimineata sunt ca noua.
    www.ioanarosu.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu dupa ce m-am epilat primele dati eram foarte incantata de calitatea pielii si cu toate ca trebuie sa ma retusez la cateva zile eram incantata de tehnologie chiar daca ma aranjam cu lacrimi.. :))) Insa am sperat ca tehnologia sa evolueze si sa devina si accesibila cu cat mai putina durere la mijloc. Mai e nitel de asteptat.
      Multumesc pentru mentionarea produselor pe care le folosesti, Ioana.

      Ștergere
  14. Și eu am folosit exact același epilator ca și tine, timp de câțiva ani, însă nu am reușit să descopăr rețeta secretă de ingrediente care să împiedice creșterea firului pe sub piele după epilare.

    Prin urmare am rămas la bic-uri, e drept că mă epilez la două zile și e total ineficient, dar o soluție mai bună nu găsesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Picioarele si pielea arata foarte bine. Eu am radacinile negre si nu stiu cum sa explic.. se vede daca m-as face cu bicul ca niste punctulete pana sa iasa firul de par, de aceea smulgerea e cea mai buna optiune a mea.

      Citeste articolul Pasagerei, daca inca nu ai facut asta, ea vorbeste de un ritual care ajuta pielea atat de foliculita, pe langa cel enumerate de mine, cat si pentru firele crescute sub piele. Se foloseste un BHA 2% care ajuta foarte mult pielea. Eu inca nu-mi permit sa-l cumpar.

      Ștergere
  15. Acelasi tip de epilator pe aceeasi culoare am si eu :)
    Cand ma epilez urmez pasii de mai sus mai putin aplicarea unui produs care contine zinc oxide .

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu m-as vedea sa ies din casa neepilata... Si eu tot epilator folosesc. Imi e frica putin de ceara :-D

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu am un Braun Silk Epil 7 Dual Epilator 7791WD, pe care îl pot folosi si sub dusi sau în baie! Ideal, aproape ca nu mai simti nici-un fel de durere!
    Tot ceea ce prietena explica acolo în postare este frumos, dar sa fii o saptamana ocupata numai cu picioarele, zau e prea mult! :))
    Ceara, acele fasii care se încalzesc de la frecatul cu palma pe ele, eu le folosesc pentru exfoliere. Sunt grozave!
    Weekend fain!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ar fi frica sa-l utilizez in apa :)) tuta stiu, dar daca mi-e frica :)) Minnie cand ai problem si vrei picioare dezgolite facem si sacrificii pentru frumusete, pardon sanatate! Incepem de sambata epilarea si doar seara in timpul saptamanii aplicate produsele tot ar fi ceva.

      Ah ceara rece, nu am folosit-o pana acum in acest scop.
      Weekend frumos, Minnie!

      Ștergere
  18. love the photos, really cute. now m following you via gfc, Hope you will visit my blog too.

    xoxo
    www.guiltybytes.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi and welcome Devina on my blog!
      Thanks for following I just visited you and yes gladly I followed you. xox

      Ștergere
  19. Ai stiut sa pui sare si piper acestei postari, in doza potrivita!:) Mi-a placut mult! Te felicit, Miha!

    Am si eu un depilator Braun asemanator, vechi si bun prieten. Intre timp, i-a mai sosit un "frate", de la Phillips, insa tot la cel dintai apelez cel mai des!

    Pentru picioare, eu alternez depilarea cu ceara de unica folosinta - la salon, cu cea cu aparatul - acasa. In zona inghinala, doar la salon. Foarte-foarte rar, cand nu stiu ce ma preseaza, intervine lama de ras. Operatiunile celelalte se-aseamana si la mine.Axila doar acasa, saptamanal, cu aparatul - imi pare lejer! Mustatile la salon sau acasa. Folosesc si Epitelin post-depilare (pentru inghinal, mustati, axila).

    Weekend fain iti doresc, draga mea!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga mea pentru toate aprecierile!!
      Am notat Epitelinul sa citesc mai multe despre el, multumesc frumos.

      Weekendul fain sa fie si al tau, te pup!

      Ștergere
  20. Draga mea, eu ma epilez cu celebra lama, nu ma tai, nu ma irit, nu imi cresc fire de par pe sub piele. Ma fac la 2/ 3 zile, parul meu e un blond asa, deci nu radacini negre, etc. Dar cred ca fiecare femeie trebuie sa isi gaseasca propria metoda, asa cum ti-a gasit-o si tu.

    RăspundețiȘtergere
  21. Eu am o piele extrem de sensibila si indiferent de metoda folosita pentru epilare(le-am incercat pe toate mai putin cea prezentata de tine, cu acel aparat) ma irit extrem de tare. O data prietena mea s-a speriat atat de tare cand m-a vazut, credea ca cine stie ce boala am. Am linistit-o rapid, explicandu-i ca e de la epilare. :))

    RăspundețiȘtergere
  22. Pielea mea este foarte sensibila si trebuie sa trec prin aceleasi etape pe care le-ai descris mai sus, mi se pare ca ia ataaat de mult timp..Ultima oara nu mai aveam crema de galbenele si am folosit si eu apa micelara si am fost la fel de surpinsa sa constat acelasi lucru. Este o postare foarte bine realizata!

    Have a lovely weekend,
    Mary x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit pe blog, Mary, multumesc frumos pentru aprecieri si comentariu.

      Weekend frumos, te pup!

      Ștergere
  23. E o postare foarte utilă, mai ales pentru tinerele care abia încep să se epileze.
    Eu, de exp, nu fac niciodată gomaj înainte, poate ar fi util, dar aplic cremă hidratantă imediat după epilare. Am norocul că nu am pielea foarte sensibilă şi nu mă doare/ustură decât foarte-foarte neglijabil şi trece senzaţia în jumătate de oră maxim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine de tine, mai bine, nici sa nu ai vreodata, eu nu pot saru peste gomaj.

      Ștergere
  24. Eu una prefer sa ma epilez cu ceara, iar ce ramane sau creste imediat dupa iau cu epilatorul! Si ma fac singura :)) Am descoperit in Bucuresti un magazin cu produse cosmetice profesionale, ieftine, mi'am luat un aparat de incalzit acele tuburi de ceara de unica folosinta, benzi de epilat de hartie de bumbac, ceara evident si ma epilez si mai bine si mai ieftin ca la salon :)) eu sunt perfectionista si cand vad acasa cand vin de la salon cate fire au ramas mor :)) Asa ca pentru cele interesate, magazinul respectiv se numeste Topoline si e in zona Unirii, pe partea dreapta cum te duci spre mitorpolie (pe linia tramvaiului 32) :D

    RăspundețiȘtergere
  25. Nu am mai folosit epilatorul de cativa ani. In mod normal ma epilez cu ceara, pe picioare cand stiu ca nu am timp si nu mai stau sa creasca ca pentru ceara, ma mai fac si cu lama.

    RăspundețiȘtergere
  26. Great tutorial honey. Thank u for sharing this with us.
    Best Regards
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  27. Il dezinfectezi cu o solutie anume?...tot ma gandesc cu ce as putea sa-l dezinfectez pentru ca si eu il am de multi ani...il curat temeinic cu periuta si el desfac dupa fiecare epilare , dar simt ca nu e de ajuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu spirt Sorina, bine ai venit pe blogul meu. Multumesc pentru comentariu. Capul desfacut il spal si cu apa si sapun si il las la uscat.

      Ștergere
  28. Si eu sunt adepta epilatorului de ani buni.
    Norocul meu este ca nu am niciun disconfort dupa epilare :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

     De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.